Koduteenus

16.04.24

Koduteenuse eesmärk on täisealise isiku iseseisva ja turvalise toimetuleku tagamine kodustes tingimustes, säilitades ja parandades tema elukvaliteeti. Koduteenuse osutamisel abistatakse isikut toimingutes, mida isik terviseseisundist, tegevusvõimest või elukeskkonnast tulenevatel põhjustel ei suuda sooritada kõrvalabita, kuid mis on vajalikud kodustes tingimustes elamiseks.

Koduteenus sisaldab:

  1. toiduainete ja esmatarbekaupadega varustamine;
  2. abistamine toidu valmistamisel ja toidunõude pesemine;
  3. esmase arstiabi korraldamine ja vajadusel saatmine arsti juures;
  4. ravimite, esmaabivahendite ja invaabivahendite muretsemine;
  5. pesupesemise teenuse korraldamine;
  6. saunateenuse korraldamine;
  7. kommunaal- ja muude maksete tasumine;
  8. keskkütte puudumisel puudega varustamise korraldamine, kütte eluruumi toomine ja tuha välja viimine, abistamine eluruumi kütmisel;
  9. vajadusel vee tuppa toomine ja heitvee väljaviimine;
  10. eluruumi koristamine isikule kuuluvate vahenditega;
  11. abistamine asjaajamisel erinevates asutustes.

Koduteenust osutatakse vastavalt teenuse määramise otsuses toodud tingimustele ja kirjaliku lepingu alusel, mis sõlmitakse linnavalitsuse ja teenust vajava isiku või tema seadusjärgse ülalpidaja vahel.  Lepingus määratakse kindlaks teenuste loetelu, kestvus ja tingimused ning poolte õigused ja kohustused. Leping sõlmitakse üheks aastaks. Lepingu tähtaja möödumisel tuleb teenust vajava isiku huvidest lähtuvalt lepingu tingimused üle vaadata, otsustades ühtlasi ka lepingu pikendamise vajaduse.

 

Kuidas saada teenust

Koduteenuste saamiseks esitab teenuse taotleja, tema seaduslik esindaja, perearst või sotsiaaltöötaja linnavalitsusele üldjuhul kirjaliku taotluse. Taotluses märgitakse järgnevad andmed:

  1. isiku nimi, sünniaeg, elukoht;
  2. isiku ja tema esindaja(te) kontaktandmed;
  3. koduteenuse vajaduse põhjendus.

На русском языке

 

Õigusaktid

 

 Kontaktisik: Sirje Neeme, sirje.neeme@narva-joesuu.ee , tel 359 9589, 58 847 374