« Back

Haridus- ja Teadusministeeriumi infokiri

1. septembril 2024 algab koolieelsetes lasteasutustes ning 1. ja 4. klassides üleminek eestikeelsele õppele. Paljud haridusasutused on selleks valmistudes oma meeskondi uuendanud ja erinevaid ettevalmistusi teinud. Selleks, et kõik haridusasutused saaksid võimalikult palju vajalikku teavet, kuidas tõhusalt toetada nii olemasolevaid õpetajaid kui ka uusi tulijaid, on Haridus- ja Teadusministeerium (edaspidi HTM) koondanud infokirja olulised viited erinevatele seadustele, keeleõppe võimalustele, metoodikakoolitustele ja teistele eestikeelsele õppele üleminekuga seotud aspektidele, mis on üleminekuprotsessis kriitilise tähtsusega.

Usume, et iga haridusasutus on läbi mõelnud sammud eestikeelsele õppele üleminekuks ja koostanud selge tegevuskava, võttes arvesse koos meeskonnaga kokkulepitud eesmärke, oma praegust õppekeskkonda, olemasolevat ja vajaminevat inimressurssi ning lähtudes tehtud analüüsidest kujundanud 2024/2025. õppeaasta tegevused.

Et tagada sujuv üleminek, soovitame kõigil haridustöötajatel jätkata erialase eesti keele oskuse arendamist (sh ka C1-keeletaseme omanikel) ning asutuste juhtidel suunata nii formaalse kui ka mitteformaalse õppe õpetajaid ja teisi töötajaid läbima erinevaid metoodikakoolitusi.

Üleminek eestikeelsele õppele on mitmeaastane protsess, mis nõuab pidevat tegevuste ja tulemuste jälgimist. Soovitame aeg-ajalt peatuda ja hinnata, kuidas üleminek teie asutuses kulgeb, korraldada küsitlusi ja teha kokkuvõtteid. Oluline on kõigi muudatuste pidev seire ning uue teabe ja ka saavutatud tulemuste jagamine kollektiiviga. Kogu meeskond peaks olema kaasatud, et mõista järgmiste plaanitavate muudatuste vajadust ja tähistada ühiselt saavutatud edusamme. Protsessi analüüs ja väikeste võitude tähistamine käivad järgnevatel aastatel käsikäes.

Usume, et kõikide töötajate ja lapsevanemate ühise panuse ning mõistva koostöö tulemusena suudame kindlustada kõikidele Eesti lastele tugeva aluse elukestvaks õppeks ja rõõmu saavutatu üle.

Loe lähemalt siit.